Evangeliet Guds kraft til frelse

Evangeliet Guds kraft til frelse:

De fire evangeliene i Det nye testamente, forteller om Jesus; hvem Han er, hva Han sa og
gjorde, Hans lidelse, død og oppstandelse. Undervisningen om DHÅ til alle troende, som er
kraften til å fullføre misjonsbefalingen med tilhørende tegn, under og mirakler.

Jesus sa til dem: « Gå ut i all verden og forkynn evangeliet for hele skapningen. Den som
tror og blir døpt, skal bli frelst, men den som ikke tror, skal bli fordømt. Og disse tegn skal
følge dem som tror: I Mitt navn skal de drive ut demoner, de skal tale med nye tunger, og i
sine hender skal de ta opp slanger, og hvis de drikker noe dødelig, skal det slett ikke skade
dem. De skal legge hendene på syke, og de skal bli friske» Mr.16,15-18

Evangeliet ”er det glade budskap” (Godt Nytt) Hvorfor? Fordi Jesus på korset åpnet en ny og
levende vei helt inn til Gud Fader for alle mennesker.
«Gud var i Kristus og forlikte verden med seg selv. så Han ikke lenger tilregner oss våre
overtredelser»2.Kor.5,19
Derfor kan vi nå med frimodighet gå helt inn til nådens trone i himmelen, på grunn av Jesu
blod og fordi vi i frelsen har fått Guds rettferdighet.Heb.10,19-20
» Han som ble gitt for våre overtredelser, og som ble oppreist til vår rettferdiggjørelse»
Rom.4,25.

Evangeliet er budskapet om nåde, ikke dom: » For så høyt har Gud elsket verden at Han
ga sin Sønn, den eneste, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig
liv. For Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli
frelst ved Ham « Joh.3,16-17

Den Hellige Ånd overbeviser og åpenbarer for oss Ordet som vi hører.
Jesus sier om Den Hellige Ånd: »Når Han kommer, skal Han overbevise verden om synd og
om rettferdighet og om dom. Om synd, fordi de ikke tror på Meg, om rettferdighet, fordi Jeg
går til Min Far og dere ikke ser Meg lenger, om dom, fordi denne verdens fyrste er dømt»
Joh.16,8-11

Hvordan blir vi frelst:
« Så kommer da troen (Guds Sønns tro) som et resultat av det vi hører- når vi hører Guds
Ord» (eller leser Bibelen) Rom.10,17 « For med hjertet tror en til rettferdighet og med
munnen bekjenner en til frelse. Skriften sier jo: Hver den som tror på Ham, skal ikke bli gjort
til skamme» Rom.10,10-11

Ønsker du å ta imot Jesus nå, kan du be denne frelsesbønn:
Jesus, jeg tror at du er Guds Sønn, og at du døde for mine synder.
Jeg tror at du sto opp igjen fra de døde og at du lever i all evighet.
Jesus, jeg vil at du skal være min Herre og jeg inviterer deg inn i mitt liv.
Jeg takker deg for at frelsen er ferdig, og at jeg fra nå er et Guds barn. Amen.

Gratulerer du en nå et Guds barn!
Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss, slik at vi sammen kan gå videre på veien med Jesus.

Menigheten i tiden

Menigheten i tiden

Vi lever i avslutningen av tiden før Jesu andre komme, som bibelen klart sier vil være både
utfordrende og vanskelig. Bibelen bruker uttrykket «harde tider», som kan tolkes med; farlig,
grusom, smertefull, vanskelig å håndtere, et samfunn som er blottet for dyd, men har
overflod av ondskap.

I begynnelsen av Johannes Åpenbaring kan vi lese Åndens budskap til de sju menighetene i
Lilleasia, som representerer menigheten til alle tider, men også spesielt i endetiden.
Johannes begynner først med en hilsen til de sju menighetene på denne måten: «Nåde være
med dere og fred fra Ham som er og som var og som kommer, og fra de sju ånder som er
foran Hans trone, og fra Jesus Kristus, det troverdige vitne, Den førstefødte av de døde og
Herskeren over kongene på jorden. Han som elsket oss og renset oss fra våre synder i sitt
eget blod, og som har gjort oss til konger og prester for sin Gud og Far- Ham tilhører æren og
herredømmet i all evighet! Amen». Budskapet var bl.a.: Den som har øre, han høre hva
Ånden sier til menighetene! Frykt ikke! Vær tro inntil døden, og Jeg skal gi deg livets krone. I
tider av forfølgelse, mangel på kjærlighet, umoral, lunkenhet og åndelig død, var budskapet;
» Ta vare på Guds Ord og hold fast på det du har, så ingen skal ta kronen din». Se, Jeg står
for døren og banker. Om noen hører Min røst og åpner døren, da vil Jeg gå inn til ham og
holde måltid med ham, og ham med Meg. Den som seirer, ham vil Jeg gi å sitte med Meg på
Min trone, slik Jeg også har seiret og satt Meg med Min Far på Hans trone. Den som har øre,
han høre hva Ånden sier til menighetene».

I begynnelsen av Matteus evangelium tjuefem leser vi Jesu lignelse om de kloke og
uforstandige jomfruene, som først og fremst handler om å være rede når Jesus kommer
tilbake, men et bilde på menigheten som en ren jomfru, som har bevart kjærlighets ilden og
«åpenbaringen» i hjertet, ikke bare en teoretisk bekjennelse ut fra intellektet og
menneskelig kunnskap.

Da Gud sendte Sin Sønn, var det mer enn et sterkt og spektakulært øyeblikk, det
representerte en helt ny tid i Guds plan, for å frelse og forløse menneskene. Nådens tid
begynte, menigheten og Den Hellige Ånds tidshusholdning, med en Ny lov, et Nytt bud, en
Ny pakt, og et Nytt budskap, i Guds kjærlighet og Den Hellige Ånds kraft.

Skillet mellom menneskene og Gud ble tatt bort og Den Hellige Ånd kom som en mektig kraft
i tegn og under og mirakler, som gjelder for alle troende over hele verden.

Vi lever i en verden med en rivende utvikling på alle felt, på både ondt og godt. Med nye
normer og legalisering, som ryster ved grunnleggende bibelske sannheter, noe som vil kunne
påvirke kirkene og menighetene ved å kompromisse på bibelens klare budskap..

Utvendig kan det se så religiøst og fint ut, men innholdet mangler en stor del av Guds kraft,
lys og åpenbaring. Men midt i en slik tid sa Jesus: « Jeg vil bygge Min menighet. Og dødsrikets porter skal ikke få
makt over den. Og Jeg vil gi deg nøklene til Himlenes rike, og alt det du binder på jorden, skal
være bundet i Himmelen, og alt det du løser på jorden, skal være løst i Himmelen».

Menigheten er mer viktig enn noen gang, som et fristed, hvor alle mennesker og kulturer
kan komme og finne hvile for sine sjeler. Høre de gode nyhetene, som er Guds nådes
evangelium, Guds kraft til frelse til alle som velger å tro budskapet de hører.

Jesus sa: « Som Min Far utsendte Meg, sender også Jeg dere».

Jesus har gitt alle troende et oppdrag, og med dette oppdraget følger en utrustning,
autoritet og ikke minst full oppbakking under tiden, som gjør oss i stand til å fullføre
oppdraget til Jesu ære.

« I Ham blir hele bygningen føyd sammen, og den vokser til et hellig tempel i Herren. I Ham
blir også vi bygd opp sammen med de andre til en bolig for Gud i Ånden»

Det er fint å være med på noe større enn seg selv, og vi er kalt til å være med på og bygge

Guds menighet på et hvert sted over hele verden.

Vær bare veldig frimodig og sterk, Herren er med deg!

Rydd Herrens vei

« Rydd Herrens vei!»

Bibelen forklarer at vi lever i en bestemt tidshusholdning eller tidsalder. Dette vil være den siste tidsalder før opprykkelsen, som er når Jesus kommer tilbake annen gang for å hente dem som venter på Ham.

Dette vil sannsynligvis skje ved inngangen til det bibelen kaller for; Den store trengsels tid og før opprettelsen av Fredsriket, som skal vare i tusen år, og hvor Jesus, Rettferdighetens konge skal regjere ut fra Jerusalem.

I Eden levde Adam og Eva i uskyldighetens tidsalder, deretter; samvittighetens tidsalder, som varte frem til Lovens tidsalder.

Loven og profetene hadde sin tid fram til Jesus.

Vi lever i dag i en tidsalder som består av tre begreper, nemlig; Nådens tid, Den Hellige Ånds tid, Kirken- og menighetens tidsalder.

Selv om Martin Luther under reformasjonen på 1500 tallet fikk ryddet opp i en mengde ritualer, rettsregler og teologiske oppfatninger, har det også senere vært nødvendig med omfattende opprydding. Jeg tror fortsatt det trengs å «rydde Herrens vei», og det finnes fortsatt en del gamle måter å tenke på, og en hel del kulturelle og teologiske oppfatninger.

Vi er kalt til å «rydde Herrens vei», som betyr at kirkene- og menighetene skal være både synlige, tydelige og gjøre det enklere for folk flest. Både til å se Guds nåde- og finne fram til troen og frelsen i Kristus Jesus.

700 år før Kristus skriver profeten Jesaja og sier: «Det lyder en røst fra en som roper i ødemarken: Rydd Herrens vei!» Dette er en profeti som oppfylles med døperen Johannes, som gjentar dette og sier: «Røsten av en som roper i ødemarken: Forbered Herrens vei. Gjør Hans stier rette».

Vi har vel i stor grad gjort stiene heller krokete for folket?

Jesus sier: «Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på Meg, skal leve selv om han dør. Og hver den som lever og tror på Meg, skal aldri i evighet dø».

Paulus sier: «For dersom du bekjenner Herren Jesus med din munn og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, skal du bli frelst».

«For av nåde er dere frelst, ved troen, og det er ikke av dere selv, det er Guds gave».

Vær frimodig og sterk, vitne om Guds nådes evangelium over alt!

Jesus saved me from a car accident

anne25 years ago, I met a wonderful man.
Ever since, he’s always been by my side “for better and for worse”.
He was there in my happiest moments – when I was a bride, when I had my babies, and on bright everyday occasions. He also was there when I was deep down – through divorce, sadness and at times when I felt unhappy and low.

The last time he was obviously present was right before Christmas when I had a car accident. My last thought before the car slid off the road was: “This is it – I’m dying”. At that moment, I screamed his name and in a miraculous way as the car hit a stonewall I, realized I was still alive. Not one single bruise, no bones broken! My car is never getting back on the road, but I am whole and safe.

I am so thankful. What would I do without Him? He is always there, always listening, giving me everything I need.
Thank you, JESUS!

 

Har du ønsker om forbønn for dine behov kan du sende en e-post til oss, så vil vi løfte de opp til Han som er mektig til å hjelpe i enhver situasjon.

Jesus helbredet skulderen min!

anneliseVil med dette vitnesbyrdet gi Jesus ære for et av mange under Han har gjort i mitt liv.

Jeg har i mange år arbeidet som omsorgsarbeider på instutisjon for aldersdemente. Et meget givende og koselig arbeid, men tungt for kroppen.

I august 2010 ble jeg skadet på jobb. Høyre overarm ble nesten brekt, men fordi det ikke var et direkte brudd, fortsatte jeg i jobb helt fram til januar 2011, da var smertene uutholdelige. Jeg ble sykmelt og legen fant et brudd på muskelen i overarmen. Jeg ble sendt til spesialist, og siden til røntgen. Der ble det konstatert at en av hovedsenene i overarmen var revet av og det var lite de kunne gjøre noe med.

Jeg ble tilbudt fysioterapi for skulderen, for den var også betent.

Jeg ble veldig fortvilet over at jeg resten av livet skulle gå med så sterke smerter at jeg måtte ha hjelp til det meste.

En kveld min mann og jeg satt å spiste kveldsmat, hadde jeg så vondt at jeg ikke kunne løfte tekoppen. Tårene sto i øynene og jeg spurte mannen min om han kunne be for meg nå! Han la hånden sin på armen min og ba enkelt om at Jesus skulle fjerne smertene og helbrede skadene.

Jeg merket ikke noe med det samme, men da jeg skulle legge meg, kunne jeg legge meg på siden, noe jeg tidligere ikke kunne gjøre uten at smertene hogg til i armen. Jeg sov godt den natten for første gang på et år.

Morgenen etter kunne jeg stelle meg uten disse hoggende smertene, og litt etter litt utover dagen var armen min så godt som helt bra. Nå har jeg ikke lenger vondt, hverken i armen eller skulderen og er helt helbredet og det uten medisiner eller fysioterapi.

Jeg takker Jesus av hele mitt hjerte for at Han har gjort alt ferdig på korset, for at vi alle skal ha det vi trenger, også helbredelse, og at alt det Jesus gjorde også gjelder for oss i dag.

 

Seiershilsen Anne-Lise.

Har du ønsker om forbønn for dine behov kan du sende en e-post til oss, så vil vi løfte de opp til Han som er mektig til å hjelpe i enhver situasjon.

 

Meningen med livet

[title size=”2″]Meningen med livet[/title]

Alle mennesker er skapt i Guds bilde, med Guds DNA, født etter Guds forordning og med en ånd som skal leve evig.

Mennesket er en ånd, har en sjel og bor i en kropp.

Meningen med livet er først og fremst at vi skal være Guds barn, og det er vi, ved at vi tar imot og tror på Guds sønn Jesus Kristus og lever som bekjennende kristne.

Når vi dør flytter ånden og sjelen ut av kroppen og livet fortsetter på andre siden, hvor vi får en helt ny og uforgjengelig kropp. Meningen med livet må derfor sees i et evighetsperspektiv, på grunn av at vi alle er evighetsvesener.

Da vi alle skal leve evig vil det være av største betydning hvordan vi velger å leve vårt”korte” liv på jorden.

Bibelen sier bl.a.: ”Den som har Sønnen har livet!” Og Jesus selv sier: ” Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Min Far uten ved Meg.”

“Jeg er oppstandelsen og livet, den som tror på Meg skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på Meg, skal aldri i evighet dø”.

 

Arvesynden

[title size=”2″]Arvesynden[/title]

Hva er arvesynden og gjelder den fortsatt?

På grunn av de første menneskene Adam og Eva syndet, kom synden inn i verden og synden trengte gjennom til hele menneskeheten og besmittet alle. Dette betyr at vi alle har syndet og mangler Guds ære. Og med synden kom sykdom og død.

Dette er arvesynden. Arvesynden resulterte i at vi ikke lenger hadde adgang til Gud, og fordi Gud hater synd ble veien til Gud blokkert. Menneskene kunne ikke lenger ha direkte kontakt med Gud, men måtte ta med seg det påbudte offerdyr til Øverstepresten, som så måtte ofre dyret og gjøre soning for det enkelte menneskets synder.

Men dette endret ikke situasjonen, det ga bare litt bedre samvittighet for en tid.

Men Gud hadde en frelsesplan!

Jesus ble født inn i verden og er det fullkomne stedfortredne offer, det står at Han har ved ett offer for all evighet gjort dem fullkomne som blir helliget, dvs, alle dem som har tatt imot Jesu fullkomne forsoningsverk og tror på Ham.

Dette skjedde da Jesus døde på korset for all verdens synd, dvs, all synd som var gjort, helt fra Adam og frem til Jesus kommer tilbake. Jesus åpnet igjen adgangen til Gud, da Han ropte ut på korset: Det er fullbrakt! ” Men ufortjent og av hans nåde blir de kjent rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus ”.

Arvesyndens konsekvenser i dag er at vi lever under forgjengeligheten. Men etter at Jesus døde på korset, åpnet han mulighetene og adgangen for alle mennesker til å kunne ha en personlig og direkte kontakt med ham.
Bibelen sier det så klart: ” Men alt er av Gud, han som ved Kristus forsonte oss med seg selv. For det var Gud som i Kristus forsonte verden med seg selv, slik at han ikke tilregner dem deres misgjerninger.”